1. Nazwa zajęć: KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO

2. Ilość uczestników: 8

3. Ilość godzin: 30

4. Cele:
1. Kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi.
2. Dostrzeganie korzyści, jakie daje znajomość języka angielskiego we współczesnym świecie.
3. Poszerzanie wiedzy o krajach, społeczeństwach i kulturach oraz o kraju ojczystym.
4. Rozwijanie kreatywności, innowacyjności.
5. Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
6. Wykorzystanie znajomości języka angielskiego w zdobywaniu wiedzy.
7. Doskonalenie umiejętności rozumienia i tworzenia wypowiedzi ustnych i pisemnych.
8. Rozwijanie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.

5. Charakter zajęć:
Zajęcia prowadzone są metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning - zintegrowane kształcenie przedmiotowo- językowe). Podczas zajęć wykorzystywane są autentyczne materiały, takie jak filmy DVD, filmiki, anglojęzyczne czasopisma, readers-y, bezpieczne strony internetowe oraz słowniki online.

6. Realizacja projektu:
Program skierowany jest do uczniów klas IV-V, którzy chcieliby wykorzystać język angielski, jako użyteczne narzędzie w zdobywaniu wiedzy o świecie i jednocześnie rozwijać kompetencje językowe. Treści nauczania zostały starannie dobrane stosownie do wieku i zainteresowań uczniów: 1. My world: my country, family ties, my school and friends.
2. Celebrations: Thanksgiving, Christmas, Easter, All Saints vs Halloween, St. Patrick’s Day.
3. Citizenship: What makes you a good citizen? What makes adults a good citizen?
4. Art and Design: famous landmarks in the world.
5. History: famous kings and queens in the UK and in Poland.
6. Music: traditional instruments in UK vs traditional instruments in Poland.
7. Entertainment: favourite games, TV programmes, films, magazines.
8. Geography: regions of the United Kingdom and their national symbols.
9. Sport: the most popular sports in the world.

I. My country. My trip to London

Podczas naszych pierwszych spotkań wykonaliśmy prezentacje multimedialne, w których zaprezentowaliśmy siebie oraz nasz kraj, jego położenie na mapie, stolicę i barwy narodowe. Następnie udaliśmy się na wirtualną wycieczkę do Londynu. Za pomocą google maps zwiedzaliśmy Londyn i zrobiliśmy fotki najciekawszych miejsc: London Eye, Big Ben, Buckingham Palace i wiele innych. Było wspaniale. A oto nasz multimedialny scrapbook, który powstał z naszych prezentacji i zdjęć.

1. Wycieczka 1

2. Wycieczka 2

3. Mój kraj i ja

II. Saint Patrick’s Day – 17 March

Dlaczego Irlandczycy obchodzą Dzień Świętego Patryka? Kim był św. Patryk i czego dokonał? Dlaczego w tym dniu ludzie ubierają się na zielono? Dlaczego trójlistna koniczyna jest głównym symbolem tego święta? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szukaliśmy podczas naszych kolejnych zajęć. Obejrzeliśmy filmik o św. Patryku, poznaliśmy słownictwo i zwyczaje związane z tą uroczystością.


III. Easter traditions in Poland and Great Britain

Zbliżające się Święta Wielkanocne zainspirowały nas do wykonania prezentacji – Tradycje Wielkanocne w Polsce i Wielkiej Brytanii. Nagraliśmy również filmik, na którym każdy wypowiadał się (po angielsku) na wybrany temat. Chcieliśmy wypaść jak najlepiej, dlatego też przed nagrywaniem wielokrotnie powtarzaliśmy swoje wypowiedzi, ćwicząc w ten sposób poprawną wymowę. Podczas tych przygotowań było bardzo wesoło, jednak w trakcie nagrywania byliśmy już poważni. Ależ były emocje!



1. Tłusty wtorek i tłusty czwartek

2. Środa Popielcowa

3. Niedziela Palmowa

4. Wielki Piątek

5. Wielka Sobota

6. Niedziela Wielkanocna

7. Niedziela Wielkanocna

8. Poniedziałek Wielkanocny